Eerste kennismaking met stage! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Esmée Zelfde - WaarBenJij.nu Eerste kennismaking met stage! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Esmée Zelfde - WaarBenJij.nu

Eerste kennismaking met stage!

Blijf op de hoogte en volg Esmée

30 Augustus 2012 | Spanje, l'Alfàs del Pi

Dia numero dos!

Vandaag hadden we om 9 uur met Laura (onze contactpersoon) bij het HCB (Hospital Clinica Benidorm) afgesproken. We gingen er met de bus heen. Deze bus zou ook voor het ziekenhuis stoppen. We hebben aan de busschaffeur gevraagd of dat hij ons wilde roepen als we uit moesten stappen, en zo gezegt zo gedaan. We stapte uit toen hij ons riep. Een Engelsman moest er bij dezelfde halte uit en hoorde ons met de busschaffeur praten en wees ons de goede weg. Helaas.. het was nog ruim een kilometer lopen!! In de warmte, het was zo'n 30 graden.. Al lopend nog aan een aantal mensen de weg gevraagd, ingewikkeld die weg, het leek wel een doolhof! Maaaaaaar we hebben het gevonden! Laura stond al op ons te wachten. Het leek wel een hotel, maar het is echt een ziekenhuis haha!

Eenmaal aangekomen in het HCB gingen Gertrude en ik mee met Laura naar Anna, zij is ook Nederlands. Een hele aardige vrouw! En helpt de stagiares waar nodig, bijvoorbeeld bij taalproblemen. We hebben een gesprek gehad met de hoofdbroeder van het HCB, Ramon. Een flinke man, en echt typisch spaans. Laura, Ramon en Anna zaten met elkaar spaans te praten en Gertrude en ik zaten ertussen zo van uhm.. Waar gaat het over?? Gelukkig werd het vertaald!!

We mochten zelf kiezen waar we stage willen gaan lopen, dat is mooi! Dus ik heb gekozen voor interne geneeskunde en de eerste hulp, echt super leuk!!!!! We kregen ook gelijk een rondleiding door het ziekenhuis. Van buiten ziet het er redelijk klein uit, maar eenmaal binnen gaan er overal deurtjes open en word het ineens een groot ziekenhuis. Onze werktijden zijn van 08.00uur tot 15.00uur, vele malen beter dan in Nederland! En dan ook nog eens de ene week 5 dagen in de week en de andere week 4 dagen in de week en de spaanse feestdagen zijn we vrij.

Morgen gaan Gertrude en ik alvast beginnen met onze eerste stage dag. En Janine blijft 'gezellig' alleen thuis. De taal is helaas wel een puntje, maar dat is wennen en er werd al verteld dat het niet erg is als we nog niet goed Spaans kunnen, gelukkig!! Het schijnt vanzelf te komen.

Vanmiddag wat aan school gewerkt, het was veels te warm om buiten te gaan zitten, dus hebben we eigenlijk heel de middag binnen gezeten haha! We hebben trouwens ook maar een ventilator gekocht voor 19 euro. En dat scheelt een hoop, de frisse lucht komt ons nu tegemoet!

Later vanmiddag werd de lucht steeds donkerder en donkerder en begon het te onweren en zelfs te REGENEN!! Dacht ik in het zuiden van Spanje te zitten met mooi weer, gaat het regenen.... En veel regen dat er naar beneden stroomde, we wonen boven op een berg en zagen zo al het water de berg af komen. De regen is hier voor de Spanjaarden toch wel iets bijzonders, mensen stonden voor hun ramen om de regen te bewonderen, zelfs wij! Alsof we nog nooit regen hadden gezien (we hebben er zelfs foto's gemaakt, hoe erg??)!

Nu inmiddels half 10 regent het af en toe nog en onweert het ook flink! Felle lichtflitsen en harde donders.

Wel fijn dat we zo dicht bij een cafe zitten met internet maar volgende week hebben we internet in ons appartement.

Morgen de eerste dag in het ziekenhuis ik ben benieuwd!!
Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs,
Esmee

• 30 Augustus 2012 - 22:27

Papa En Mama:

Hola!

Foto's van de regen? Ik denk echt dat jullie een zonnesteek hebben hoor haha!
    Spannend maar ook heel leuk om morgen te beginnen. Zeker mooie werktijden!
    Heel veel succes morgen voor jo en Gertrude!!
    En Janine nog een lekker daagje vrij!
    Dikke kus

• 31 Augustus 2012 - 10:37

Marjolein:

Zo, je eerste werkdag vandaag! Ben benieuwd hoe je het vindt! Je hebt leuke afdelingen gekozen zeg! Veel te doen en te leren denk ik. Hier is het vandaag bagger weer.....regen regen regen (soms beetje, soms stort) en harde wind, koud.... Bij jullie inmiddels weer Spaanse temperaturen en zon?? Hier wordt het morgen weer ietsje beter en daarna ook. Gisteren laarsjes gekocht voor Lotte, beetje voor nu (ze heeft ze ook aan), nog geen echte winterlaarzen. Winterjas is ook binnen! Leah heeft ook najaarslaarzen, winterjas ga ik nog zoeken op zolder of we er nog 1 hebben van Lotte. Jij hebt natuurlijk helemaal geen winterkspullen nodig!
    Liefs vanuit een koud en nat Ridderkerk!

• 31 Augustus 2012 - 19:31

Zoes:

Ola!
    Ik ben benieuwd hoe je eerste werkdag was vandaag!
    Heb je mijn berichtje op Facebook gelezen? Ik heb vrij gekregen van 2 tot 9 oktober dus ik kom met papa en mama mee!! Ik ga zo meteen boeken. Een appartement hoeft niet want ik kom gezellig bij jou in bed liggen, haha!

Kus!

• 31 Augustus 2012 - 19:42

Nellie Vlietstra:

Nou...als het hier regent en de mensen gaan ook voor het raam staan kijken, dan wordt er niet veel meer gewerkt hier!
    Het regent hier nu ook weer, gelukkig gaan we morgen voor een weekje naar Griekenland, zon...zon...!
    heel veel succes met je stage, met de taal komt het vast wel goed.

liefs Nellie en Johan