De eerste echte dag in Alfaz del Pi - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Esmée Zelfde - WaarBenJij.nu De eerste echte dag in Alfaz del Pi - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Esmée Zelfde - WaarBenJij.nu

De eerste echte dag in Alfaz del Pi

Blijf op de hoogte en volg Esmée

29 Augustus 2012 | Spanje, l'Alfàs del Pi

Dia nummero dos, ja ja de Spaanse taal komt er al aardig in haha!

Vanmorgen was het toch wel vreemd wakker worden hoor. Andere omgeving, andere geluiden en natuurlijk erg warm!! Maar toch nog kunnen uitslapen tot half 10. Langzaam aan de dag opgestart met een ontbijtje en alvast wat werk gedaan voor school (ja ja, moet (helaas) ook gebeuren). Daarna wéér boodschappen gedaan, dacht ik dat we alles hadden maar nee. Gelukkig zit de supermarkt op 300meter afstand vanaf ons appartement. Ook meteen wat spulletjes gekocht die we in ons appartement nog niet hadden, we missen helaas toch wel een hoop 'kleine' dingen zoals een koekjes trommel, wasmand, tafelkleed, afwasteiltje (ook al hebben we een vaatwasser), afwasborstel en wat glazen, ik heb het idee dat ik wat vergeten ben er tussen te zetten, maar heel boeiend is het ook niet echt hè?

Na de boodschappen lekker wat gegeten in ons WARME appartement! Wat mis ik een airco of een ventilator.. Daarna nog het 1 en ander verbouwd in de woonkamer. We mogen alles verschuiven en gezellig maken zolang we maar niet de muren gaan verven, beetje jammer... Vond een roze muurtje ook wel erg leuk haha ;-)!

En ja hoor, toen voor de eerste keer met de bus naar Benidorm, naar het strand. Stonden we bij de verkeerde bushalte.. Op het bord stond dat die bus om 2 à 3 uur kwam maar ons was verteld dat de bus elke tien à 15 minuten kwam. Toen hebben we Laura gebeld, onze contact persoon hier in Spanje en die heeft ons via de telefoon naar de goede bushalte gestuurd. Het werkt toch net iets anders dan in Nederland, de bus komt wel op tijd gelukkig en om de 10 minuten. Bij het instappen moesten we alle drie een zogeheten 'tarjetta' kopen. Dit is een soort OV-chipkaart waar je geld op kunt zetten en voor €1,15 kun je overal naar toe reizen, een koopje dus! Na het pasje voor het apparaatje gehouden te hebben komt er een bonnetje uitgerold waarop je meteen je saldo kunt zien! Handig!! We hadden geen flauw idee waar we uit moesten stappen maar uit eindelijk toch de goede keuze gemaakt. En lekker vanmiddag aan het strand gelegen. Het was warm, het water was warm, geen zuchtje wind, maar we mogen niet klagen natuurlijk :-D. Lekker onder de parasol gezeten en in het water gelegen. Janine en Gertrude hebben nog een snorkelsetje gekocht en hebben nog een beetje gesnorkeld en een heel vreemd beestje in een schelp gevonden (foto's hiervan volgen).

Vanavond voor het eerst gekookt (gister een pizza in de oven gedaan), een heerlijke pasta salade met tonijn, tomaat, ui, mayonaise en boontjes, wat zijn we gezond bezig!!

En nu zit ik in een cafeetje om de hoek, we hebben nog geen wifi in ons appartement maar het zit er aan te komen! Zou het allemaal wel makkelijk maken. Net met papa en mama en zoes gefacetimet (of hoe schrijf je dat). En met Bennie geskyped, toch vreemd om zo contact te hebben maar ook erg leuk, alsof je toch heel dicht bij elkaar bent.

De foto's komen eraan!

Liefs Esmée

• 29 Augustus 2012 - 22:06

Papa En Mama:

Hola!
    Was heel leuk om je weer even te zien en te horen met het geklets en gelach van Janine en Gertude op achtergrond. Super!! Duurt best even voordat je je 'draai' hebt gevonden in die hitte, maar dat komt vast snel.
    Jullie worden al echte huisvrouwen haha!
    Veel succes morgen met je introductie. We kijken uit naar de volgende verhalen (met foto)!
    Dikke kus

• 30 Augustus 2012 - 09:02

Zoes:

Ola!
    Leuk om foto's te zien van jullie appartement! En wat is je bed netjes opgemaakt zeg, of was dit de eerste dag voordat je had geslapen? ;)
    Oh trouwens, die spijkerbroek met die nepgaten... Jij hebt die van mij en ik die van jou. Ik trok hem vanochtend aan en dacht: zo die is ineens erg kapot. Mama had de verkeerde bij jou klaar gelegd... Houdt je hem netjes? Kunnen we hem in oktober omruilen, haha.
    Heel veel plezier en succes vandaag! Ik hoor wel hoe het was.

Dikke kus!

• 30 Augustus 2012 - 09:53

Marjolein:

Hey! En, vandaag weer boodschappen gedaan...??? ;-)
    Je vindt je draai wel daar, zo te horen. Schattig dekentje op je bed trouwens! Wanneer begint het werken?? Ben erg benieuwd hoe je dat vindt! Daar zullen ze wel airco hebben, toch? Kun je beetje afkoelen.
    Ik ga zo boodschappen doen (ik mis hier nu veel dingen..haha) en Lotte ophalen van school. Leuk hoor, dat ze op school zit, maar je zit constant op de klok te kijken, dat ben ik niet zo gewend! Ze zijn bezig met thema 'ruimte' met de maan, sterren en raketten. Erg leuk! Wel beetje ingewikkeld, maar ze steekt er aardig wat van op. En thuis krijg je van die lastige 'waarom..?' vragen waarvan ik zelf ook niet altijd het antwoord weet.

XX

• 30 Augustus 2012 - 11:29

Janny Coster:

Hi Esmée,

Leuk je verslag van de 1e dag in het warme Spanje. Je zal inderdaad een paar dagen moeten wennen aan de warmte, maar alles toch beter dan wind/regen/storm. Het leven is daar toch anders, doordat je natuurlijk meer buiten bent. Leuke foto's ook van het appartement, typisch Spaans. En wat zijn jullie direct goed bezig zeg, zelf eten maken en dan zo gezond! Geniet nog van je vrije dagen.

Groetjes,
    Janny

• 30 Augustus 2012 - 20:09

Jannie En Gerrit:

Ik krijg een beetje vakantiegevoel bij het bekijken van de foto's. Het ziet er echt leuk uit!
    De gedekte tafel ziet er gezellig en lekker uit.

Succes en groetjes van ons
    Jannie en Gerrit

• 30 Augustus 2012 - 21:17

Nellie Vlietstra:

Lieve Esmee,

Het ziet er allemaal gezellig uit hoor.
    Je zal de airco wel missen, maar msschien kan je zo`n tafelventilator kopen, heb je toch beetje

• 30 Augustus 2012 - 21:19

`Nellie Vlietstra:

Nou...ik drukte per ongeluk al op verzenden, terwijl mijn verhaal nog niet eens af was.
    heb je toch een beetje

• 30 Augustus 2012 - 21:24

Nellie:

Frisse lucht. Dit wordt een verhaal in 3 etappes......
    We komen net uit Zwolle, dagje oppassen.
    Nog 1 dag werken en dan naar Griekenland, heerlijk.
    We zullen dus vanaf zaterdag een week je niet kunnen volgen.
    Wanneer ga je nu officieel stage lopen?
    Veel plezier.
    liefs, Nellie en Johan

• 30 Augustus 2012 - 22:15

Esmée Van 't Zelfde:

Haha, wat een leuke reacties allemaal! Mn nieuwe reisblog staat er weer op, en vandaag heb ik geen boodschappen gedaan!! GELUKKIG! Wat een geld kost dat zeg.. Begin nu steeds meer te beseffen wat mijn ouders allemaal uitgeven aan boodschappen en wij zijn nog maar met z'n drieen!!