Lekker weekendje! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Esmée Zelfde - WaarBenJij.nu Lekker weekendje! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Esmée Zelfde - WaarBenJij.nu

Lekker weekendje!

Blijf op de hoogte en volg Esmée

08 December 2012 | Spanje, l'Alfàs del Pi

Hola amigos,

Een heerlijk weekendje, 4 dagen vrij. Ds genoeg tijd om te relaxen, leuke dingen te doen en te ontspannen!

Donderdag zijn we naar Benidorm geweest, heerlijk een middagje aan het strand gezeten met een heerlijk broodje van de Subway! Inmiddels hangt er ook al een kerstsfeer hier in Alfas del Pi. Boven de weg is het versierd, en is een klein kerstdorpje bij de kerk en er hangen overal lichtjes, super gezellig!

Vrijdag zijn we in de ochtend naar de markt geweest van Alfas del Pi. Eigenlijk lijkt deze markt best wel op die van Albir maar Janine en ik hebben er toch een nog een sjaal gekocht. Deze hebben we natuurlijk erg hard nodig hier (niet dus)! Daarna zijn we naar de Nederlandse supermarkt gegaan, heerlijke vleessalade, kips leverworst en oliebollenmix (alvast voor de visite over 2weken) gekocht! Toe. We weerbericht kwamen zat er post in de brievenbus, een verlaat pakketje van de Sint met 3 blikjes smeerworst, dat zelfs die oude man weet dat ik dat zo lekker vind, dat vind ik eigenlijk toch best wel schandalig haha! Het gedicht wat erbij zat was ook erg leuk! Ik zal er een foto van maken en deze bij mijn reisverslag zetten. Ook zat er een pakketje in van mijn oma, om kerststerretjes te maken. Erg leuk, maar wat een werk! Erg ingewikkeld, maar met wat teamwork is het toch gelukt en hebben we smiddags 'ouderwets' geknutseld. Inmiddels hangen de kerststerretjes ook op! Ook nog gezellig met z'n drieën de wekelijkse boodschappen gedaan, altijd leuk om te doen (niet dus). Ik snap nu heel goed dat mijn ouders dat niet leuk vinden haha! Savonds lekker patatjes gegeten en daarna The Polar Express gekeken met Janine. Zo komt de kerstsfeer toch nog een beetje.

Zaterdag (vandaag) zijn we naar Rancho La Ofra gegaan, dit is een manege in Callosa d'en Sarria. Om half 11 hadden we afgesproken en om half 10 pakte we de taxi. Maar goed ook dat we deze ruim van te voren hadden genomen, de taxichauffeur wist niet waar de manege was en eigenlijk wij ook niet. Uit eindelijk dus ook verkeerd gereden en reden we de bergen in (wat ik niet leuk vind hihi), dus ik zei maar tegen de taxichauffeur dat we de weg nu niet meer wisten en hij stopte, belde wat heen en weer en is gekeerd Callosa d'en Sarria weer in, we waren daar inmiddels uitgereden namelijk.

Eenmaal terug in het dorpje heeft de taxichauffeur de eigenaar van de manege gebeld en waren we er op dat moment nog geen 200meter vandaan, we waren er gewoon al langs gereden!! Een heerlijk weggetje naar beneden, hobbeldebobbel en heerlijk stijl! Maar eenmaal onderaan, aangekomen bij de manege zag het er super mooi uit, mooi verzorgd en onderhouden en wat een aardige mensen.

Ze waren op het moment dat wij aankwamen de paarden aan het verzorgen en opzadelen, we moesten eventjes een kwartiertje wachten en daarna mocht ik als eerste op mijn paard genaamd Orlando. Een Nederlands paard, maar volgens mij oost Indisch doof. Tja, toen moest ik op mijn paard zien te komen, soepel dat ik mij op dat moment voelde, haha! Uit eindelijk lukte het, ik hoorde wat gekraak van mijn jasje maar die is gelukkig nog heel. Ik zat erop, ik kreeg wat uitleg, ging met begeleiding door de bak een paar rondjes rijden en daarna mocht ik zelfstandig rondjes rijden door de bak terwijl Janine en Gertrude het paard opgehesen werden. Uiteindelijk reden we met z'n drieën en twee begeleiders door de bak. Na ongeveer een half uurtje gereden te hebben zijn we de bak uitgegaan en rond half 12 de natuur ingegaan, hobbeldebobbel omhoog, hobbeldebobbel naar beneden, maar een mooi uitzicht! Jammer genoeg mochten (en konden) we geen camera mee nemen, allebei de handen moesten aan de teugels blijven. Af en toe best even hoog en stijl naar beneden, maar ik heb het gedaan!!

Op een gegeven moment gingen mijn handen zo'n pijn doen van die teugels dat ik mijn grip af en toe een beetje verloor. Mijn paard merkte dit denk ik en stopte met luisteren (vandaar oost Indisch doof). Zodra ik naar links stuurde gingen we naar rechts en andersom, moesten we stoppen dan ging hij juist even harder lopen... Eigenwijs haha! Ik kwam hierdoor ook een paar keer in de knel met een tak van een struik of een boom, gelukkig had ik een helm op!

Rond 1 uur waren we weer terug op de manege. En ja toen moest ik weer van het paard af. Ik als houten Klaas vond het toch wel 'eng' om van zo'n hoog beest af te 'springen'. Hopla, het lukte haha! Vraag me alleen niet hoe. E paarden werden weer in hun hok gezet en konden lekker tot rust komen. We kregen een drankje aangeboden en konden ook even bijkomen, want dat paard rijden doet toch best wel pijn aan je handen en benen, poeh! Ik voel het nu nog... De vrouw van de manege bood ons een bepaalde streek vrucht aan en twee sinaasappels en ook bood ze ons aan om ons thuis te laten brengen door haar, dit sloegen wij natuurlijk niet af! Onderweg naar huis zijn we nog even snel de supermarkt in gegaan, alle winkels zijn vandaag weer eens dicht door een fiesta maar deze winkel was open. Daarna doorgereden naar huis.

Toen we thuis waren besloten we om gezellig naar het strand in Benidorm te gaan, het was zulk mooi weer, strak blauwe lucht en een warme zon (sorry, ik probeer jullie niet jaloers te maken ;-)!). We hebben lekker heel de middag op het strand gezeten, lekker gelachen, foto's gemaakt, het was super gezellig en natuurlijk genieten!!

Wat ik morgen ga doen weet ik nog niet, waarschijnlijk niet zoveel. Ik ga in iedergeval uitslapen want komende week mag ik weer 5 dagen aan de bak.

Jullie horen weer van mij, en houd deze pagina in de gaten want de foto's volgen meestal later!

Liefs xxxxxxx

  • 08 December 2012 - 19:40

    Lia:

    Oh wat een heerlijk weekend! En vooral vandaag was weer een superdaagje.
    Uuhm jaloers.. nee joh ben je gek! Ik ben gek op die kou en die gladheid hier, je weet niet wat je mist.. dus :P

  • 08 December 2012 - 20:13

    Papa En Mama:

    Hola!!
    Wat een leuke dingen hebben jullie gedaan! Echt superleuk! Dapper hoor jij op een paard. Je zult morgen wel spierpijn hebben hahah!
    Wij zijn echt niet jaloers op jullie mooie weer..... weet je hoe mooi die sneeuw is ?! :-)
    Bewaar wel een beetje mooi weer voor ons voor over 2 weken, want wij hebben dat hard nodig.
    Lekker uitrusten morgen en werkse volgende week.
    Dikke kus!

  • 08 December 2012 - 22:04

    Marjolein:

    Wat een leuke dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En morgen enorme zadelpijn! Hier heerlijk winters weer...
    xxx

  • 09 December 2012 - 00:58

    Zoes :

    Super knap dat je op het paard durfde! Doe ik je niet na hoor! Ik ben beniewd naar de spierpijn morgen! Morgen zie ik je weer op FaceTime denk ik he! Kus!

  • 10 December 2012 - 14:52

    Anja Noordzij:

    Hola Esmee
    k heb weer genoten van je reis verslag jullie hebben het maar goed daar in dat Spanje om de haverklap extra vrije dagen ,dan ook nog eens 25 graden lekker hoor Lekker paard gereden gelukkig er niet afgevallen allemaal leuk
    Harelijke groetjes vanuit een koud en somber t'Ambacht

  • 10 December 2012 - 20:25

    Gerrit En Jannie:

    Hoi hoi,

    Het is zo leuk om je verhalen te lezen! Nou, wij zijn wel jaloers hoor op het mooie weer (de anderen jokken volgens ons). Wij hebben het hier binnen ook 25 graden maar dan wel met de houtkachel aan.
    Succes en veel plezier.

    Groetjes Jannie en Gerrit

  • 17 December 2012 - 22:11

    Ingeborg:

    Had je geen enorme zadelpijn en spierpijn na het paardrijden? Petje af hoor! Ik heb ooit een keer 5 min op een paard gezeten en vond dit eigenlijk best eng....!

    Wat ben ik toch ontzettend jaloers op dat mooie weer! De echte winter moet ik nog beginnen en ik heb het al zo koud!

    Fijn dat je nog wat van de omgeving kunt zien!!

    Hopelijk zijn de 5 werkdagen je goed bevallen en heb je veel kunnen leren. Inmiddels alweer een beetje bijgekomen?

    Je kerstkaartje is onderweg hoor!

    Nog een paar nachtjes slapen, dan komen je ouders en zus. Lekker hoor!! Geniet van hun aanwezigheid! Hele gezellige en fijne feestdagen toegewenst!

    Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, l'Alfàs del Pi

Esmée

Actief sinds 17 Juni 2012
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 30169

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Benidorm

Landen bezocht: