Pa, ma en zoes op bezoek! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Esmée Zelfde - WaarBenJij.nu Pa, ma en zoes op bezoek! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Esmée Zelfde - WaarBenJij.nu

Pa, ma en zoes op bezoek!

Door: Esmee van 't Zelfde

Blijf op de hoogte en volg Esmée

09 Oktober 2012 | Spanje, l'Alfàs del Pi

Vorige week dinsdag 02-10-12 kwamen mijn ouders en mijn lieve zoes op visite. Dat klinkt toch wel vreemd hoor haha!

Ze kwamen me dinsdags om 3 uur ophalen bij het ziekenhuis, dat is was gek om mijn ouders weer te zien na ruim ander halve maand. Ik vloog mijn lieve zoes in de armen en wist eigenlijk niet heel goed hoe ik met de situatie om moest gaan, vond het heel gek maar natuurlijk ook heel erg leuk! We hebben dinsdag niet heel veel gedaan, we zijn als eerst naar het appartement van mijn ouders in Albir gereden. Ze konden er pas vanaf 4 uur in, en waren in de ochtend om kwart voor 10 al geland! Ze hadden heel de tijd rond gereden in de omgeving van Benidorm, een lange dag voor hun dus! En lekker mama's macaroni gegeten, smullen!! Het was heel fijn om gezellig met elkaar te zijn.

Woensdags moest ik natuurlijk gewoon weer aan het werk, en om 3 uur werd ik weer opgehaald, wat een service he? We zijn daarna naar het uitkijkpunt in Benidorm geweest ook wel 'Balcon del Mediterranneo' (Balkon van de Middellandse zee) genoemd. Daarna langzaam aan weer naar het appartement van mijn ouders gegaan en hebben we daar gezellig gegegten en gezeten.

Donderdags moest ik weer werken en uit mijn werk werd ik weer opgehaald, het was erg vermoeiend om na een stage dag ook nog eens iets te gaan doen dus hadden we besloten dat we niets zouden gaan doen en dus lekker rustig aan met elkaar te gaan zitten, geen probleem het was hartstikke gezellig. Zijn nog even Albir in gegaan om wat kaarten te kopen en hebben s'avonds heerlijk Pizza gegeten, wat kun je bij Pizza4u hier in Spanje toch lekkere pizza's halen, een echte aanrader! In de avond hebben we nog met elkaar gekaart en gezellig gedaan, zoals de vorige avonden was het uiteraard weer gezellig.

Ook vrijdag moest ik weer aan het werk, en daarna werd ik opgehaald door mijn ouders en lieve zoes en zijn we weer naar het appartement gegaan van mijn ouders, ik was gesloopt en ben bij mijn ouders in het appartement op de bank in slaap gevallen. Na mijn powernap was ik weer fit, we hebben alleen niet zo veel gedaan, gewoon weer gezellig samen gezeten. Begint wel saai te worden he? Elke avond het zelfde. Leuke familie avondjes waren het!

Zaterdag was ik dan eindelijk vrij en zijn we naar het strand gegaan van Albir, lekker heel de middag op een strandstoel gelegen, en wat was het warm!! Nadat we bij de Mac ons avondeten hadden gegeten zijn we naar Benidorm gegaan met z'n vieren. Een parkeerplekje zoeken was nog een hele klus, maar uit eindelijk gelukt! We hebben de hoofdstraat van voor tot eind gelopen en winkeltjes gekeken (ja echt gekeken, we hebben haast niets gekocht), ik heb alvast een iPhone hoesje gekocht (als ik weer in Nederland ben ga ik toch maar een iPhone aanschaffen) kan ik er vast naar uit kijken. Op een gegeven moment waren we bij de MC Donalds om een ijsje te kopen en zagen we een heleboel mensen langs de kant van de straat op een stoeltje of op de straat zitten, ik wist dat er iets te doen zou zijn in Benidorm omdat het 'Cristianos y Moros' was/is. Wij besloten om er ook bij te gaan staan en na ongeveer 10 minuten kwam er een parade aan, in stukjes, tussen elk soort kledendracht zaten bijna 10 minuten dus hebben we niet heel de optoch afgekeken, zo heel bijzonder was het niet en het duurde heel erg lang! We zijn weer terug gegaan naar het appartement van mijn ouders en rond 12 uur hebben mijn ouders Fiona en mij weer naar mijn appartement gebracht.

Zondag zijn we naar de watervallen van Algar gegaan. Ongeveer 30 minuten rijden vanaf mijn appartement, ineens kom je dan in een heel mooi natuurgebied tussen de bergen. De entree van de watervallen is 4 euro, geen geld en je krijgt een super mooi natuurgebied met watervallen voor terug. Het water is heel helder en ook heel koud, omdat het zo warm was en de zon volop scheen was het wel lekker om je gezicht effe af te laten koelen. We hebben hier ongeveer 3 uur rondgelopen en nog wat gedronken en zijn toen weer terug naar het appartement van mijn ouders gegaan, althans dat was de bedoeling maar doordat ik verkeerd op de TomTom keek (vrouwen en kaartlezen zeggen ze toch altijd?) namen we een verkeerde afslag en gingen we steeds hoger de bergen in, bocht na bocht steeds hoger en hoger, wat had ik het naar mijn zin (niet dus!!). Uit eindelijk kunnen keren en alle bochtjes weer terug naar beneden gereden en uiteindelijk dus wel goed gereden. We hebben in de avond lekker patatjes gegeten van de Nederlandse snackbar in Albir, echte patatjes haha!

Maandag hebben we smiddags heerlijk aan het strand gelegen, het was nog warmer dan zaterdag, dus in het koud zeewater verkoeling gezocht (tot aan mijn middel), oei wat was dat water toch koud. Ben weer lekker bij gekleurd, al zeg ik het zelf. De laatste avond met mijn ouders lekker mama's Spaghetti op en met z'n vieren gekaart, het was wederom weer gezellig!

Vandaag (dinsdag 9-10-12) zijn mijn ouders weer vertrokken, het was een lastig moment, maar ik kon me er makkelijk weer overheen zetten op het moment dat ik weer mijn appartement binnen stapte. Ik heb wat uitzendingen terug gekeken en verder vond ik het een hele vreemde dag. Een uur geleden (19.00uur) zijn ze veilig geland en zit ik weer met een gerust hart in mijn appartement, ik blijf dat vliegen toch spannend vinden voor iedereen...

Morgen na vier dagen vrij te zijn weer aan het werk, het zijn maar twee dagen want vrijdag ben ik alweer vrij! Dan heb ik alweer weekend en begint maandag weer een nieuwe werkweek met 4 dagen werken en dan komt volgende week donderdag 18-10-12 mijn lieve vriendje op bezoek! Daar kijk ik erg naar uit.

Heel veel liefs
Esmee

  • 09 Oktober 2012 - 21:56

    (Lieve) Zoes ;):

    Ik vond het ook heeeel erg leuk dat ik je weer gezien heb! Was weer erg gezellig. Toch wel vreemd om nu weer in m'n eigen bed te liggen en niet meer 'kont-aan-kont' te liggen met jou haha. Een heeele dikke kus! Love you! X

  • 09 Oktober 2012 - 21:59

    Pa En Ma:

    Je hebt er een leuk verhaal van gemaakt! Erg leuk dat we alles hebben gezien. Nu kunnen we er ons een voorstelling van maken als je dingen vertelt. Wij vonden het een supergezellige week! En bij komen hoort helaas ook weer vertrekken.... Dus zitten wij nu met sokken aan want het is 9 graden buiten! Van,orgen vertrokken bij jou met 29 graden ....
    Dikke kus!

  • 09 Oktober 2012 - 22:01

    Janny Coster:

    Hallo Esmée,

    Je beleeft heel wat in dat ziekenhuis. Je komt als all-rounder terug naar Nederland!
    Leuk te lezen hoe jullie het hebben gehad met z'n 4-en. En ja... het eten van mama blijft toch altijd het lekkerst. Leuke foto's van jullie ook en je ziet er hartstikke goed uit, lekker bruin. Je kunt zien dat je het prima naar je zin hebt. Ik ga over zo'n 4 weken lekker naar Estepona, hopelijk ook weer van de zon genieten. Samen met een vriendin die in de buurt van Barcelona woont. Zij komt een dag of 5 naar Estepona, kunnen we gezellig bijkletsen.

    Groetjes en tot je volgende verslag.

  • 09 Oktober 2012 - 22:15

    Jannie En Gerrit:

    Hoi Esmée,

    Eindelijk weer eens een verslag, leuk hoor!
    Enne, kaartlezen en vrouwen, dat gaat bij sommigen wel goed hoor! Bij ons bijvoorbeeld.
    Gerrit achter het stuur en ik met TomTom en/of kaart. Werkt super goed!
    De laatste dagen is het hier mooi herfstweer, maar ik heb gisteren ochtend wel de autoruit moeten krabben. Ja, die tijd komt ook weer. Daar zullen ze bij jou in de regio niet gauw last van hebben.
    Heel veel succes maar weer en veel plezier als je lieve vriendje er is!

    Groetjes

  • 09 Oktober 2012 - 22:48

    Lia:

    Je hebt een heerlijke week om op terug te kijken en de foto's zijn echt heel mooi!

  • 10 Oktober 2012 - 11:59

    Nellie En Johan:

    Ha Esmee,

    Leuk verslag. nu het gewone leven weer en dat is ook wel weer leuk toch?
    Hier is het nu rustig herfst weer, zonnetje, geen wind.
    En binnenkort komt je lover......! wat wil je nog meer?
    Succes weer met alles!

    liefs, Nellie en Johan

  • 10 Oktober 2012 - 13:13

    Walter & Astrid:

    Hoi Esmee,

    Ik had je moeder beloofd om ff een berichtje te plaatsen op je blog. Dus bij deze :-)
    Het is leuk om te lezen hoe het daar in het zonnige zuiden allemaal gaat en hoe jij je vermaakt.

    Zo te lezen heb je een leuke week met je ouders gehad (ik heb je ouders nog niet gesproken).Kan me voorstellen dat het toch leuk is om ze in het echt te zien dan alleen via de webcam.
    Succes met je stage en veel plezier nog!

    Groetjes van de buren uit Ambacht,
    Walter & Astrid

  • 12 Oktober 2012 - 09:01

    Annelies:

    Hoi Esmee
    Aan je verslagen kan je zien dat je het erg naar je zin hebt. Het zal een leuke afwisseling zijn geweest dat je ouders en je zus geweest zijn. Zo hebt je hun kunnen laten zien waar je verblijft en werkt, altijd leuk!
    Succes verder en veel plezier met je vriendje.
    Morgen zullen we de verhalen van je vader en moeder horen.
    Groetjes van ons allen
    Annelies

  • 20 Oktober 2012 - 17:42

    Marianne:

    Hoi meis, nu eerst eens reageren! Als het goed is, is je ventje er nu! Wow gezelli, geniet ervan; bij jullie is het hoop ik voor jullie nog lekker nazomerweer; t'is hier ook niet koud, alleen die beloofde zon (bij 18 gr) zit verstopt... we gaan zo lekker bij Lisanne+Arjen eten. Ze is hard an het revalideren en loopt in huis al zonder krukken. Je moeder komt dinsdag die grijze haren van mij weer eens verven! Heb je onze kaart ontvangen? Verrassing hé...altijd leuk!
    Groetjes uit Ridderkerk van Marianne+ de rest van de fam.

  • 21 Oktober 2012 - 09:18

    Marjolein:

    Hey lieve Esmee!!
    Dat was lang geleden zeg, een verslag op je weblog! Was een leuke week met je ouders!! En afgelopen week Bennie geweest, ook fijn om weer samen te zijn?! Leuk voor de afwisseling, toch? Na al dat harde werken en switchen van nederlands-engels-spaans etc.
    Loopt het ziekenhuis al vol met bejaarden?? Is er inmiddels al meer te doen??? Zou wel leuk zijn!
    Ik heb skype geinstalleerd inmiddels hoor!! En heb deze week vakantie, Raymond en Lotte ook. Vorige week was hij in Parijs, ook wel ff lekker een weekje 'alleen', maar ook weer erg leuk dat hij weer thuis is! Vanmiddag gaan we naar Soest, is op een landgoed van alles te doen voor gezinnen, gaan met Jan en Ann met kinders en Mariska en Mathieu (wonen daar) met de kinders. s Avonds daar eten en daarna weer huis! Nu zitten de croissantjes in de oven...heerlijke start van een leuke dag! Lotte zit al in haar prinsessenjurk, de rest nog in nachtkleding....gordijnen dicht....heerlijk relax!
    Werkse deze week!!!

    xxxxx

  • 30 Oktober 2012 - 18:43

    Jacqueline Van Bergen:

    Hoi Esmee, fijn dat je familie en je vriendje bij je op bezoek zijn gekomen! Leuke verslagen schrijf je hoor! Ben benieuwd naar je volgende verslag! Hoop dat je nog een fijne tijd hebt daar! Groetjes jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, l'Alfàs del Pi

Esmée

Actief sinds 17 Juni 2012
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 30149

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Benidorm

Landen bezocht: